Would you know my name If i saw you in heaven

Would you be the same If i saw you in heaven

I must be strong and carry on

Cause i know i don't belong here in heaven

Would you hold my hand If i saw you in heaven

Would you help me stand If i saw you in heaven

I'll find my way some other day

Cause i know i just can't stay here in heaven

Time can bring you down

Time can hend you knees

Time can break you heart

Time can bring you down

Time can hend you knees

Time can break you heart

Have you begging please begging please

Beyond the door there is pease i'm sure

And i know there'll be no more tears in heaven

(Repeat the first verse)

Cause i know i don't belong here in heaven

中譯 :

你還記得我的名字嗎
如果我在天堂遇見你
你我還能像從前一樣嗎
如果我在天堂遇見你
我必須堅強、堅持下去
因為我知道我並不屬於天堂

你會握我的手嗎
如果我在天堂遇見你
你會扶我一把嗎
如果我在天堂遇見你
我會找到度日的方式
因為我知道我不能留在天堂

時間使人消沈
時間使人屈服
時間使人心碎
你是否向它求饒

在那道門後,必定是一片祥和
而我知道將不再有人淚灑天堂


====

Eric Clapton在西洋樂壇素有"吉他之神"的美譽
五十多歲時育得一子,但是造化弄人
一九九一年三月,才四歲大的愛子Conor康諾
竟從紐約數十層高的公寓住家意外摔下身亡
Eric Clapton傷痛之餘,寫下此曲Tears In Heaven,以紀念亡兒

這個網頁有Eric Clapton唱現場的MV

http://tw.myblog.yahoo.com/jw!yr2ANzyZAgN35LD0Ow6f/article?mid=5753
arrow
arrow
    全站熱搜

    anking0396 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()